OBCHODNÉ PODMIENKY
I. Všeobecné ustanovenie
1.1. Zmluva o dielo sa uzatvára medzi spoločnosťou GREEN CARE s.r.o., ktorý je zhotoviteľom diela (ďalej len „Zhotoviteľ) a klientom (ďalej len „Objednávateľ“) a to v súvislosti s národným projektom Zelená domácnostiam na podporu inštalácie malých zariadení na využitie obnoviteľných zdrojov energie (ďalej len „OZE“) v domácnostiach určených na bývanie. Vzťah medzi zmluvnými stranami sa riadi zmluvou o dielo (ďalej len „Zmluva“), Všeobecnými podmienkami na podporu využitia energie v domácnostiach v platnom znení (ďalej len „Všeobecné podmienky“) a osobitnými podmienkami pre vydávanie poukážok (ďalej len „Osobitné podmienky“). Všeobecné podmienky a Osobitné podmienky vydáva agentúra Slovenská inovačná a energetická agentúra (ďalej len „SIEA“) a sú zverejnené na internetovej stránke www.zelenadomacnostiam.sk .
1.2. Objednávateľ je subjektom oprávneným požiadať o poskytnutie príspevku SIEA v zmysle Všeobecných podmienok. Objednávateľ po uzatvorení tejto zmluvy podá prostredníctvom Zhotoviteľa alebo ním poverenej osoby žiadosť o vydanie poukážky SIEA. Poukážka bude súčasťou zmluvy o poskytnutí príspevku a užívaní zariadenia uzatvorenej medzi SIEA a Objednávateľom, na základe ktorej sa vykonáva podpora inštalácie zariadení a ktorá je poskytovaná Objednávateľovi (ďalej ako „Poukážka“). Poukážku spolu so zmluvou o poskytnutí príspevku a užívaní zariadenia spolu s prílohami zašle Objednávateľ na adresu zástupcu Zhotoviteľa uvedenú v záhlaví tejto Zmluvy.
1.3. Predmetom Zmluvy je záväzok Zhotoviteľa dodať Zariadenie špecifikované v Zmluve a inštalovať ho v mieste inštalácie špecifikovanom v Zmluve a záväzok Objednávateľa zaplatiť za dodanie a inštaláciu Zariadenia cenu vo výške a spôsobom dohodnutým v Zmluve.
II. Dodanie a inštalácia Zariadenia
2.1. Zhotoviteľ sa zaväzuje zabezpečiť dodanie a inštaláciu Zariadenia Objednávateľovi. Zariadenie bude dodané nové, spôsobilé k inštalácii, riadne a včas a bude inštalované v Mieste inštalácie v termíne dohodnutom s Objednávateľom, najneskôr však do 3 mesiacov odo dňa uvedeného na Poukážke, prípadne v inej lehote určenej SIEA vo Všeobecných podmienkach alebo Osobitných podmienkach platných v čase vystavenia Poukážky.
2.2. Zhotoviteľ je oprávnený vykonať inštaláciu Zariadenia prostredníctvom tretej osoby, ktorej bolo vydané osvedčenie pre inštalatérov podľa Zmluvy.
2.3. Zhotoviteľ odovzdá inštalované Zariadenie do užívania Objednávateľovi, čo obe strany potvrdia v písomnej forme, pričom súčasťou takéhoto právneho úkonu bude konštatovanie o ukončení inštalácie a uvedení Zariadenia do prevádzky a podpis Objednávateľa a Zhotoviteľa, resp. ním poverenej odborne spôsobilej osoby.
III. Cena a platobné podmienky
3.1. Cena za dodanie a inštaláciu Zariadenia je medzi zmluvnými stranami dohodnutá a je uvedená v prílohe č. 1 Zmluvy aj s podrobným rozpisom jednotlivých položiek v súlade s časťou H. Všeobecných podmienok. Objednávateľ výslovne súhlasí s možnosťou navýšenia ceny o maximálne 5% z ceny dohodnutej v Prílohe č. 1 z dôvodu dodania inštalačného materiálu nad rámec inštalačného materiálu uvedeného v Prílohe č. 1 a na vykonanie prác nezahrnutých v cene podľa Prílohy č. 1, ktoré sú s ohľadom na charakteristiku Miesta inštalácie nevyhnutne potrebné na inštaláciu Zariadenia. Zhotoviteľ je povinný o výške a dôvode takýchto nákladov Objednávateľa informovať bez zbytočného odkladu po tom, ako Zhotoviteľ zistí potrebu vynaloženia takýchto nákladov.
3.2. Objednávateľ uhradí cenu za dodávku a inštaláciu Zariadenia nasledovne:
a) časť ceny zodpovedajúcej sume, ktorú preplatí SIEA v súlade so Zmluvou bude uhradená spôsobom uvedeným v
ustanoveniach Zmluvy,
b) časť ceny zodpovedajúca rozdielu medzi celkovou cenou za dodanie a inštaláciu Zariadenia a sumou, ktorú preplatí
SIEA podľa písm. a) tohto bodu, uhradí Objednávateľ do 7 dní od vystavenia faktúry. Faktúra bude vystavená
Zhotoviteľom a doručená Objednávateľovi osobne alebo na korešpondenčnú adresu uvedenú v Zmluve; pokiaľ nie
je uvedená, tak na adresu trvalého pobytu.
Zhotoviteľ môže vyžadovať zaplatenie zálohovej faktúry ihneď po podpise Zmluvy s tým, že rozdiel medzi celkovou cenou diela podľa odseku a) a b) tohto bodu a zaplatenou zálohou bude doplatený Objednávateľom po realizácii diela.
3.3. Objednávateľ súhlasí s tým, že vydanou Poukážkou SIEA uhradí dlh voči Zhotoviteľovi, ktorý vznikol uplatnením Poukážky u Zhotoviteľa pri platbe za dodanie a inštaláciu Zariadenia, a to podľa Všeobecných podmienok do výšky sumy uvedenej na Poukážke, najviac však do výšky 50% z preukázaných celkových oprávnených výdavkov na inštaláciu Zariadenia (dodávka a montáž). Oprávnené výdavky sú definované vo Všeobecných podmienkach.
3.4. Ak je suma na poukážke nižšia ako 50% celkových oprávnených výdavkov, preplatí SIEA celú sumu uvedenú na Poukážke. Ak je suma na poukážke vyššia ako 50% celkových oprávnených výdavkov, preplatí SIEA 50% celkových oprávnených výdavkov zaokrúhlených na celé číslo smerom nadol.
3.5. V prípade, ak SIEA vykoná kontrolu inštalácie na mieste a zistí porušenie podmienok na podporu využitia OZE v domácnostiach alebo bude zmarený výkon kontroly na mieste z dôvodov na strane Objednávateľa a z týchto alebo iných dôvodov na strane Objednávateľa nedôjde k preplateniu Poukážky SIEA, zaväzuje sa Objednávateľ uhradiť Zhotoviteľovi na základe výzvy od Zhotoviteľa celú hodnotu nepreplatenej Poukážky, pričom ustanovenie bodu 3.3 týchto Podmienok sa nepoužije, a to v lehote do 7 dní odo dňa doručenia výzvy zo strany Zhotoviteľa na základe oznámenia o nepreplatení poukážky zo strany SIEA.
3.6. Faktúra musí obsahovať všetky náležitosti stanovené platnými daňovými a účtovnými predpismi. Prílohou faktúry bude rozpis dodaných tovarov a prác po jednotlivých položkách.
3.7. Objednávateľ sa zaväzuje uhradiť cenu na základe faktúry s uvedením všetkých platobných symbolov bezhotovostným bankovým prevodom na účet Zhotoviteľa uvedenom na faktúre. Za deň zaplatenia sa považuje deň keď bola platba pripísaná na účet Zhotoviteľa. Ak Objednávateľ poukáže platbu s nesprávnym variabilným symbolom alebo ju poukáže na iný bankový účet ako je uvedený na faktúre, Zhotoviteľ ju bude považovať za nezrealizovanú.
3.8. Ak pripadne deň splatnosti platby na deň pracovného voľna alebo na deň pracovného pokoja, je dňom splatnosti najbližší nasledujúci pracovný deň.
3.9. V prípade omeškania Objednávateľa s úhradou ceny v termíne splatnosti, je Zhotoviteľ oprávnený požadovať od Objednávateľa úrok z omeškania vo výške určenej v zmysle príslušných ustanovení Občianskeho zákonníka, a to za každý, aj začatý deň omeškania.
3.10. V prípade, ak pri inštalácii Zariadenia bude na žiadosť Objednávateľa potrebné použitie materiálu alebo prác nad rámec nákladov uvedených v cenovej ponuke a toto navýšenie bude prevyšovať 5% z ceny podľa prílohy č. 1, je možné navýšiť cenu za dodanie a inštaláciu Zariadenia až po vzájomnom písomnom odsúhlasení Zhotoviteľom a Objednávateľom.
IV. Práva a povinnosti Objednávateľa
4.1. Objednávateľ sa zaväzuje dodržiavať všetky podmienky, ktoré pre ňu vyplývajú zo Všeobecných podmienok, z Osobitných podmienok vo vzťahu k jednotlivým kolám, ako aj zo všetkých súvisiacich dokumentov pre podporu využitia OZE v domácnostiach, ktoré boli zverejnené na internetovej stránke www.zelenadomacnostiam.sk . Objednávateľ podpisom tejto Zmluvy potvrdzuje, že sa riadne oboznámil s obsahom aktuálne platných Všeobecných podmienok, ako aj s ďalšími dokumentmi, ktoré na ňu nadväzujú a ktoré sú zverejnené na internetovej stránke www.zelenadomacnostiam.sk v deň požiadania o poskytnutie príspevku, a podpisom vyjadruje súhlas s týmito dokumentami.
4.2. Objednávateľ prehlasuje, že spĺňa podmienky oprávnenosti užívateľa (domácnosti) podľa Všeobecných podmienok a nebude Zariadenie používať na podnikateľské účely. Objednávateľ podpísaním tejto Zmluvy potvrdzuje, že je vlastníkom alebo bezpodielovým spoluvlastníkom alebo podielovým spoluvlastníkom Miesta inštalácie a spĺňa podmienky na podporu, ktoré sú uvedené v aktuálnych Všeobecných podmienkach na podporu využitia obnoviteľných zdrojov energie v domácnostiach, ktoré sú zverejnené na www.zelenadomacnostiam.sk .
4.3. Objednávateľ ďalej prehlasuje, že poskytla SIEA čestné vyhlásenia o splnení podmienok oprávnenosti domácnosti a údaje v nich uvedené sú pravdivé. V prípade, že sa preukáže, že Objednávateľ uviedol nepravdivé údaje, alebo niektoré údaje zamlčal, zodpovedá za následky tým spôsobené, najmä za škodu spôsobenú Zhotoviteľovi a v prípade nepreplatenia Poukážky agentúrou SIEA sa zaväzuje uhradiť Zhotoviteľovi kompletnú cenu podľa čl. III. týchto Podmienok.
4.4. Objednávateľ sa zaväzuje udržiavať nainštalované Zariadenie v prevádzkyschopnom stave a využívať ho na stanovený účel minimálne po dobu dvoch rokov od dátumu ukončenia inštalácie a uvedenia Zariadenia do prevádzky. Za tým účelom je Objednávateľ povinný v prípade zistenia vád Zariadenia uplatniť si práva zo zodpovednosti za vady podľa tejto Zmluvy a v súlade so všeobecne záväznými právnymi predpismi (Občiansky zákonník). V prípade zániku Zhotoviteľa bez právneho nástupcu sa zaväzuje Objednávateľ zabezpečiť prevádzkyschopnosť Zariadenia na vlastné náklady. Objednávateľ je povinný na vlastné náklady zabezpečiť ročný servis inštalovaného tepelného čerpadla a za týmto účelom môže v takomto prípade uzatvoriť so servisnou spoločnosťou servisnú zmluvu.
4.5. V prípade prevodu vlastníckeho práva k nehnuteľnosti, na ktorú bola vydaná Poukážka a uzatvorená Zmluva, je Objednávateľ povinný previesť práva a povinnosti zo Zmluvy v zmysle Všeobecných podmienok na nadobúdateľa nehnuteľnosti, a to formou písomnej zmluvy s úradne osvedčenými podpismi Objednávateľa a nadobúdateľa vlastníckeho práva k nehnuteľnosti. Objednávateľ je zároveň povinný najneskôr do 5 kalendárnych dní od prevodu vlastníckeho práva k nehnuteľnosti písomne informovať Zhotoviteľa a do 30 kalendárnych dní od prevodu písomne informovať SIEA o tejto zmene.
4.6. Objednávateľ je povinný nahradiť SIEA sumu alebo jej časť vyplatenú Zhotoviteľovi na základe Poukážky, ktorú si u Zhotoviteľa uplatnil, ak:
a) prevedie vlastnícke práva k nehnuteľnosti na právnickú osobu,
b) neuzavrie zmluvu s nadobúdateľom vlastníckeho práva k nehnuteľnosti podľa Zmluvy,
c) sa kontrolou na Mieste inštalácie zistí, že:
1. na Mieste inštalácie sa nenachádza Zariadenie podľa vydanej Poukážky alebo
2. zariadenie nie je v prevádzkyschopnom stave, a to ani po uplynutí dodatočnej lehoty stanovenej na
odstránenie zistených nedostatkov alebo,
3. ak došlo k porušeniu pravidiel štátnej pomoci vo výške neoprávnene poskytnutej štátnej pomoci.
4.7. Objednávateľ uhradí sumu podľa bodu 4.6. na základe žiadosti o náhradu príspevku najneskôr do 60 kalendárnych dní odo dňa doručenia žiadosti o náhradu príspevku.
4.8. Objednávateľ je povinný uchovávať všetku dokumentáciu súvisiacu s vydaním Poukážky, najmä Zmluvu, faktúru od Zhotoviteľa, doklad o ukončení inštalácie a uvedení Zariadenia do prevádzky, prípadne všetky poskytnuté doklady k inštalovanému Zariadeniu (napr. dodací list) najmenej po dobu dvoch rokov od uvedenia Zariadenia do prevádzky, pričom SIEA je oprávnená určiť aj dlhšiu dobu.
4.9. Objednávateľ je povinný strpieť výkon kontroly SIEA na mieste inštalovaného Zariadenia podľa vydanej Poukážky a za týmto účelom poskytne SIEA všetku potrebnú súčinnosť, najmä vstup do budovy a prístup k Zariadeniu. V prípade neposkytnutia súčinnosti môže SIEA odmietnuť preplatenie Poukážky Zhotoviteľovi, v dôsledku čoho bude Objednávateľ povinný uhradiť Zhotoviteľovi hodnotu poukážky na vlastné náklady.
4.10. Objednávateľ je povinný strpieť výkon kontroly/auditu/overovania súvisiaceho s dodaním a inštaláciou Zariadenia, ktoré boli uhradené vo forme Poukážky, a to kedykoľvek počas doby vyplývajúcej zo schváleného národného projektu „Zelená domácnostiam“ a z príslušných právnych predpisov SR a EÚ, oprávnenými osobami, ktoré sú najmä: Ministerstvo životného prostredia SR a ním poverené osoby, Slovenskou inovačnou a energetickou agentúrou a ňou poverené osoby, Najvyšší kontrolný úrad SR, príslušná Správa finančnej kontroly, Certifikačný orgán a nimi poverené osoby, Orgán auditu, jeho spolupracujúce orgány a nimi poverené osoby, Splnomocnení zástupcovia Európskej komisie a Európskeho dvora audítorov, Osoby prizvané týmito orgánmi v súlade s príslušnými právnymi predpismi SR a EÚ a poskytnúť im všetku potrebnú súčinnosť.
4.11. Objednávateľ je povinný pred inštaláciou Zariadenia splniť, okrem iných, aj tieto podmienky:
– disponovať kladným stanovisko prevádzkovateľa distribučnej sústavy k rezervovanej kapacite v Mieste inštalácie
pre Zariadenie,
– disponovať stavebným povolením v zmysle zákona č. 50/1976 Zb. o územnom plánovaní a stavebnom poriadku
(stavebný zákon), pokiaľ sa k inštalácii Zariadenia vyžaduje, prípadne disponuje písomným oznámením stavebného
úradu, že proti uskutočneniu ohlásených stavebných úprav nemá námietky,
– Miesto inštalácie musí byť technicky spôsobilé na inštaláciu Zariadenia, najmä spĺňať technické podmienky
prevádzkovateľa distribučnej sústavy,
– musí mať s prevádzkovateľom distribučnej sústavy uzatvorenú zmluvu o pripojení.
4.12. V prípade, že Objednávateľ nesplnil podmienky uvedené v bode 6.11. a z tohto dôvodu nie je možná inštalácia Zariadenia, je Zhotoviteľ oprávnený odmietnuť inštaláciu Zariadenia a je oprávnený od Zmluvy odstúpiť. Objednávateľ je v takom prípade povinný nahradiť Zhotoviteľovi všetky preukázateľne vynaložené náklady, ktoré Zhotoviteľovi vznikli.
4.13. Objednávateľ je povinný poskytovať Zhotoviteľovi a ním poverenej osobe vykonávajúcej obhliadku Miesta inštalácie a inštaláciu Zariadenia potrebnú súčinnosť, najmä sa zaväzuje k poskytnutiu potrebných informácií nevyhnutných k inštalácii, zaväzuje sa umožniť pripojenie zariadení potrebných k inštalácii Zariadenia k zdroju elektrickej energie, vody a všetkých ďalších, ktoré sú k inštalácii potrebné a umožniť Zhotoviteľovi a ním poverenej osobe zabezpečiť fotodokumentáciu Miesta inštalácie pred inštaláciou a po inštalácii Zariadenia a k tomuto udeľuje súhlas. Objednávateľ dáva podpisom Zmluvy Zhotoviteľovi a Zhotoviteľom určeným osobám neodvolateľný súhlas so vstupom do Miesta inštalácie, ako aj do priestorov a na nehnuteľnosti slúžiace na prístup do Miesta inštalácie, za účelom vykonania a zabezpečenia obhliadky Miesta inštalácie Zariadenia, vykonania revízie, servisných zásahov a všetkých ďalších úkonov potrebných k inštalácii alebo následnej oprave alebo údržbe Zariadenia. Objednávateľ sa ďalej zaväzuje informovať Zhotoviteľa, resp. oprávnenú osobu vykonávajúcu inštaláciu Zariadenia o všetkých skutočnostiach rozhodných pre inštaláciu, najmä čo sa týka statiky strechy, elektroinštalácie apod. Zhotoviteľ nezodpovedá za škody vzniknuté v prípade, ak ho Objednávateľ o týchto skutočnostiach neinformoval. V prípade neposkytnutia súčinnosti zo strany Objednávateľa sa predlžuje lehota na poskytnutie plnení zo strany Zhotoviteľa o dobu, počas ktorej nebola súčinnosť poskytovaná. V takom prípade nie je Zhotoviteľ v omeškaní. Pokiaľ bude mať neposkytnutie súčinnosti zo strany Objednávateľa za následok také omeškanie, že uplynie lehota na preplatenie Poukážky, zaväzuje sa Objednávateľ uhradiť Zhotoviteľovi na základe vystavenej faktúry celkovú cenu za dodanie a inštaláciu Zariadenia a ustanovenie bodu 3.3 tejto Zmluvy sa nepoužije.
4.14. Objednávateľ je povinný pri užívaní Zariadenia postupovať podľa pokynov, usmernení a odporúčaní Zhotoviteľa, výrobcu resp. dovozcu Zariadenia alebo jeho jednotlivých častí. Objednávateľ je povinný používať Zariadenie a všetky jeho časti v súlade so Zmluvou a na účel, na ktorý je určené. Objednávateľ je povinný rešpektovať všetky užívateľské, záručné, reklamačné a servisné podmienky a pokyny Zhotoviteľa, výrobcu, resp. dovozcu Zariadenia alebo jeho jednotlivých častí.
4.15. Objednávateľ nie je oprávnený používať Zariadenie predtým, ako bolo Zariadenie uvedené do prevádzky, boli vykonané skúšky a došlo k podpisu preberacieho protokolu. Odo dňa umiestnenia Zariadenia alebo jeho jednotlivých častí do Miesta inštalácie znáša Objednávateľ nebezpečenstvo náhodného poškodenia, straty alebo zničenia Zariadenia alebo jeho jednotlivých častí.
V. Práva a povinnosti Zhotoviteľa
5.1. Zhotoviteľ sa Zmluvou nezaväzuje k vykonaniu inžinierskych prác, ani k zabezpečeniu pripojenia Miesta inštalácie do distribučnej sústavy, ani k získaniu stavebného povolenia, prípadne k zabezpečeniu ohlásenia stavby podľa stavebného zákona, ani k posúdeniu statiky Miesta inštalácie. Tieto činnosti je povinný zabezpečiť na svoje náklady a na svoju zodpovednosť Objednávateľ.
5.2. Zhotoviteľ prehlasuje, že osobám vykonávajúcim inštaláciu Zariadenia bolo príslušným ministerstvom vydané osvedčenie pre inštalatérov podľa § 13a zákona č. 309/2009 Z.z. o podpore obnoviteľných zdrojov energie a vysoko účinnej kombinovanej výroby a o zmene a doplnení niektorých zákonov.
5.3. Zhotoviteľ dodá Objednávateľovi spolu so Zariadením aj dokumentáciu k Zariadeniu, najmä záručný list, návod na použitie, revíznu správu, vyhlásenie o zhode, preberací protokol, protokol o tlakovej skúške ÚK pri tepelných čerpadlách, doklad o preukázaní kapacity akumulátora v prípade inštalácie akumulátora, vyhlásenie o zhode na striedač a generátor pre fotovoltické panely.
5.4. Zhotoviteľ prehlasuje, že:
a) je oprávneným zhotoviteľom zapísaným v zozname vedenom SIEA
b) má so SIEA uzatvorenú zmluvu o preplácaní poukážok
c) Zariadenie špecifikované v bode 2.2. tejto Zmluvy je uvedené v zozname oprávnených zariadení, ktorý vedie SIEA
a spĺňa technické podmienky stanovené SIEA, ktoré sú uvedené vo Všeobecných podmienkach účinných ku dňu
podpisu Zmluvy o dielo.
5.5. Odovzdanie Zariadenia Objednávateľovi bude vykonané v Mieste inštalácie za prítomnosti Objednávateľa alebo ňou určenej osoby a za prítomnosti odborne spôsobilej osoby, ktorá inštaláciu vykonala.
5.6. O odovzdaní Zariadenia a inštalačných prác bude spísaný preberací protokol. Zariadenie je riadne dodané a inštalované až po riadnom vykonaní dohodnutých skúšok. V preberacom protokole bude uvedené:
– súpis prípadných vád a nedorobkov,
– lehoty na odstránenie vád,
– vyhlásenie Objednávateľa, že takto vykonané dielo preberá. Záručná doba na Zariadenie začína plynúť po
odstránení poslednej vady z preberacieho protokolu.
5.7. Dňom umiestnenia Zariadenia v Mieste inštalácie prechádza na Objednávateľa nebezpečenstvo vzniku škody na Zariadení. Vlastnícke právo k Zariadeniu prechádza na Objednávateľa dňom uhradenia časti ceny podľa bodu 5.2 písm. b) tejto zmluvy.
5.8. Zhotoviteľ poskytuje Objednávateľovi záručnú dobu v trvaní 24 mesiacov na Zariadenie, práce a použitý materiál.
5.9. Záručná doba začína plynúť dňom podpisu preberacieho protokolu podľa bodu 5.6 a odstránení poslednej vady z preberacieho protokolu.
5.10. Spôsob vybavovanie reklamácií je uvedený v čl. VI. týchto Podmienok. Ak sa počas záručnej doby vyskytnú na Zariadení vady, Zhotoviteľ na vlastné náklady uskutoční potrebné opatrenia na odstránenie vád Zariadenia. Záručná doba sa predlžuje o dobu, po ktorú je Zariadenie mimo prevádzky z dôvodu vady.
5.11. Objednávateľ má právo na odstránenie vád v dohodnutej lehote najviac 30 kalendárnych dní na náklady Zhotoviteľa.
5.12. Zhotoviteľ je oprávnený prijať Poukážku len na taký druh Zariadenia, pre ktorý má zabezpečenú inštaláciu odborne spôsobilou osobou.
5.13. Zhotoviteľ overí pred prijatím Poukážky, či v čase doručenia Poukážky zo strany Objednávateľa, či ešte neuplynula lehota 30 kalendárnych dní od dátumu uvedeného na Poukážke a či nebola tá istá Poukážka uplatnená u iného zhotoviteľa, a to v informačnom systéme alebo, ak tak stanoví SIEA, aj iným spôsobom. Ak uplynula lehota 30 kalendárnych dní od dátumu uvedeného na Poukážke alebo tá istá Poukážka bola uplatnená u iného Zhotoviteľa, je Zhotoviteľ oprávnený odmietnuť prijať Poukážku a je oprávnený od tejto zmluvy odstúpiť po tom, ako sa o týchto skutočnostiach dozvie.
5.14. Zhotoviteľ môže Poukážku prijať len v tom prípade, ak spolu s Poukážkou Objednávateľ predložil zmluvu o poskytnutí príspevku a užívaní zariadenia uzatvorenú medzi SIEA a Objednávateľom a všetky čestné vyhlásenia a ďalšie povinné prílohy, ktoré predkladá Objednávateľ Zhotoviteľovi ako prílohy k Žiadosti o preplatenie Poukážky v zmysle Všeobecných podmienok, vrátane energetického auditu v prípade domácnosti, ktorá je bytovým domom, a súčasne údaje uvedené na Poukážke sú v súlade s údajmi týkajúcimi sa Miesta inštalácie a inštalovaného Zariadenia.
VI. Vybavovanie reklamácií
6.1. Reklamácia je písomné podanie Objednávateľa, ktorým sa Objednávateľ domáha najmä zodpovednosti Zhotoviteľa za vady. Účelom reklamácie je predovšetkým dosiahnuť, aby boli odstránené zistené nedostatky na Zariadení.
6.2. Podmienkou pre uplatnenie reklamácie je, aby bola uplatnená v záručnej lehote podľa bodu 7.8. tejto zmluvy. Doba záruky sa predlžuje o dobu, počas ktorej bolo Zariadenie v záručnej oprave a nemohlo byť v čase trvania záruky používané. Ak dôjde k výmene Zariadenia za nové, začne plynúť záručná doba znova od uvedenia do prevádzky nového Zariadenia.
6.3. Objednávateľ môže reklamáciu uplatniť písomne, elektronicky alebo osobne na kontaktných miestach v lehote 5 pracovných dní od zistenia vady. Kontaktné údaje pre vybavenie reklamácií sú uvedené v záručnom liste. O podaní reklamácie musí byť vyhotovený záznam.
6.4. Podanie, ktorým Objednávateľ uplatní svoje právo na reklamáciu, musí čitateľne obsahovať: identifikáciu Objednávateľa, t.j. meno a priezvisko, trvalé bydlisko, číslo zmluvy, identifikácia Zariadenia popis s odôvodnením reklamácie, spolu s prípadnou dokumentáciou a ďalšími podstatnými skutočnosťami dôležitými pre posúdenie reklamácie, podpis Objednávateľa, ak nejde o reklamáciu prostredníctvom elektronickej komunikácie. Ak reklamácia neobsahuje vyššie uvedené náležitosti a Zhotoviteľ nevie identifikovať Objednávateľa, je povinný ho vyzvať na doplnenie reklamácie o potrebné údaje s určením na to lehoty, ktorá nesmie byť kratšia ako 10 dní od doručenia výzvy. Ak Objednávateľ reklamáciu nedoplní, bude sa považovať za neoprávnenú. Ak Objednávateľ reklamáciu doplní, predlžuje sa lehota na vybavenie reklamácie o dobu, kým Objednávateľ poskytne potrebné informácie. Ak na základe údajov uvedených v reklamácii nie je možné Objednávateľa identifikovať tak, aby mu mohla byť doručená výzva podľa prvej vety, Zhotoviteľ na takúto reklamáciu neprihliada.
6.5. Reklamácia musí byť uplatnená bez zbytočného odkladu po zistení nedostatkov. Za deň uplatnenia reklamácie sa považuje:
– pri osobnom doručení – dátum pečiatky o potvrdení prijatia reklamácie,
– pri poštových zásielkach – dátum doručenia reklamácie Zhotoviteľ podľa pečiatky došlej pošty,
– pri doručení elektronickou poštou – deň uvedený na e-mailovej správe ako deň prijatia elektronickej pošty.
6.6. Zhotoviteľ vybaví reklamáciu v čo najkratšom čase. Lehota na vybavenie reklamácie je najviac 30 dní od uplatnenia reklamácie, pokiaľ osobitný predpis neustanovuje inak.
6.7. Zhotoviteľ, resp. ním poverená záručná opravovňa po vybavení reklamácie vydá Objednávateľovi servisný list – písomný doklad o vybavení reklamácie.
6.8. Objednávateľ je povinný počas trvania doby záruky si uschovať záručný list a doklad o zaplatení Zariadenia. Akékoľvek úpravy na Zariadení počas záručnej doby nie sú povolené. Zariadenie je možné používať iba v zmysle návodu na použitie. Nedodržanie hore uvedených skutočností bude mať za následok zánik záruky.
6.9. Ak ide o vadu, ktorú možno odstrániť, má Objednávateľ právo, aby bola bezplatne, včas a riadne odstránená. Zhotoviteľ resp. ním poverená záručná opravovňa je povinný chybu bez zbytočného odkladu odstrániť. Ak sa vada týka len súčasti Zariadenia, je Zhotoviteľ povinný zabezpečiť výmenu tejto súčasti. Ak ide o vadu, ktorú nemožno odstrániť a ktorá bráni tomu, aby sa Zariadenie mohlo riadne užívať, ako výrobok bez chyby, má Objednávateľ právo na výmenu Zariadenia, jeho časti alebo má právo od tejto zmluvy odstúpiť. Tie isté práva prislúchajú Objednávateľovi, ak ide síce o odstrániteľné chyby, avšak Objednávateľ nemôže pre opätovné vyskytnutie sa vady po oprave alebo pre väčší počet vád Zariadenie riadne užívať. Ak ide o neodstrániteľnú vadu, ktorá však nebráni riadnemu užívaniu Zariadenia, má Objednávateľ právo na primeranú zľavu z ceny.
6.10. Záruka sa nevzťahuje na vady spôsobené:
– mechanickým poškodením a nešetrným zaobchádzaním,
– nesprávnym použitím v rozpore s návodom na obsluhu a údržbu,
– nevhodným elektrickým zapojením,
– nevhodným elektrickým prúdom a napätím,
– nedodržaním pracovného tlaku, teploty,
– nesprávnym pracovným médiom,
– znečistením a zanedbanou údržbou,
– použitím nevhodného príslušenstva,
– neodvratnou udalosťou (živelnou pohromou),
– nižšou kvalitou a tvrdosťou vody,
– inými neodbornými zásahmi zo strany Objednávateľa alebo tretej osoby.
Za vadu sa nepovažuje opotrebovanie charakteristické pre daný materiál alebo použitie.
VII. Doručovanie písomností
7.1. Pri osobnom doručovaní, za ktoré sa považuje prebranie písomnosti Objednávateľom alebo splnomocnenou osobou, sa písomnosti považujú za doručené ich odovzdaním, a to aj v prípade ak ich adresát odmietne prevziať.
7.2. Písomnosti, ktoré sú zasielané prostredníctvom poštového prepravcu ako doporučená zásielka alebo zásielka s doručenkou, sa na účely Zmluvy považujú za doručené druhej strane (osobe splnomocnenej na preberanie zásielok), aj ak:
a) druhá strana odoprela prijať zásielku, pričom za deň doručenia bude považovaný deň odopretia prevzatia
zásielky,
b) zásielka nebola vyzdvihnutá v určenej odbernej lehote, pričom za deň doručenia bude považovaný siedmy deň
od uloženia zásielky na pošte,
c) nebolo možné zistiť vyššie uvedené osoby na adrese uvedenej v zmluve alebo poslednej známej adrese, a preto
doručenie nebolo možné. V takomto prípade bude za deň doručenia považovaný deň, kedy sa zásielka vrátila
odosielateľovi.
7.3. Zmluvné strany sú povinné navzájom si oznámiť zmenu adresy na doručovanie, a kontaktných údajov (e-mail, mobil) najneskôr do 10 dní. Ak zmluvná strana v stanovenej lehote druhú stranu o zmene neinformuje, považuje sa doručenie písomností za riadne vykonané na poslednú známu adresu. Posledná známa adresa Objednávateľa je adresa uvedená v Zmluve alebo naposledy písomne Zhotoviteľovi oznámená adresa.
7.4. Objednávateľ je povinný pri všetkých písomných právnych úkonoch spojených so Zmluvou uviesť číslo Zmluvy o dielo.
7.5. Za platný prejav vôle Zhotoviteľa sa považuje aj taký prejav, ktorý je uskutočnený na listine vyhotovenej Zhotoviteľom so skenovaným podpisom oprávnených osôb, zastupujúcich Zhotoviteľa.
VIII. Záverečné ustanovenia
8.1. Zmluva o dielo je platná a účinná dňom podpisu oboma zmluvnými stranami.
8.2. Ak Objednávateľ nepredloží Poukážku SIE Zhotoviteľovi z dôvodu nepridelenia takejto poukážky agentúrou SIEA do 24 mesiacov od uzatvorenia Zmluvy o dielo, táto zmluva sa zrušuje.
8.3. Ak Objednávateľ obdrží Poukážku SIEA, ale nepredloží Poukážku Zhotoviteľovi do 25 dní od vydania poukážky, je Objednávateľ povinný uhradiť Zhotoviteľovi na základe vystavenej faktúry zmluvnú pokutu podľa ustanovení Zmluvy.
8.4. Objednávateľ je oprávnený od Zmluvy o dielo odstúpiť:
a) aj bez uvedenia dôvodu v lehote do 14 dní od dňa uzavretia Zmluvy,
b) ak Zhotoviteľ bez uvedenia dôvodu nezačal s inštaláciou v dohodnutom čase, a to ani na základe výzvy
Objednávateľa, ak Objednávateľ poskytol Zhotoviteľovi všetku potrebnú súčinnosť,
c) ak Zhotoviteľ s inštaláciou začal, avšak inštaláciu nedokončil a je v omeškaní s dokončením inštalácie o viac ako
60 dní z dôvodov na jeho strane,
d) ak Zhotoviteľ už nie je registrovaný u SIEA ako oprávnený zhotoviteľ podľa Všeobecných podmienok,
e) ak registrácia zariadenia v zozname oprávnených zariadení bola zrušená z dôvodu nesplnenia technických
podmienok pre oprávnené zariadenia vyplývajúcich zo Všeobecných podmienok, pričom právo Objednávateľa
odstúpiť pre tento dôvod od zmluvy je možné realizovať iba do začatia inštalácie Zariadenia, ktorého registrácia
bola zrušená, pričom začatím inštalácie sa rozumie vykonanie prvého faktického úkonu smerujúceho k inštalácii
Zariadenia,
f) ak Zhotoviteľ neoznámi prijatie Poukážky SIEA, hoci Poukážku prijal, na základe čoho nebola Poukážka zo strany
SIEA registrovaná a teda nemôže byť preplatená.
8.5. Zhotoviteľ je oprávnený od tejto Zmluvy odstúpiť:
a) v prípade, ak odberné miesto v Mieste inštalácie nespĺňa technické podmienky a obchodné podmienky
prevádzkovateľa distribučnej sústavy,
b) v prípade záporného stanovisko prevádzkovateľa distribučnej sústavy o možnosti navýšenia rezervovanej
kapacity na odbernom mieste.
8.6. V prípade, ak bola Poukážka Zhotoviteľovi doručená po uplynutí 30 dní od dátumu uvedenom na Poukážke, nie je Zhotoviteľ povinný vykonať inštaláciu Zariadenia podľa Zmluvy. Objednávateľ je v takom prípade povinný opätovne podať žiadosť o vydanie Poukážky.
8.7. Ak Objednávateľ odstúpi od zmluvy po tom, čo udelil Zhotoviteľovi výslovný súhlas podľa § 4 ods. 6 zákona č. 102/2014 Z.z. o ochrane spotrebiteľa pri predaji tovaru alebo poskytovaní služieb na základe zmluvy uzavretej na diaľku alebo zmluvy uzavretej mimo prevádzkových priestorov Zhotoviteľa a o zmene a doplnení niektorých zákonov, je Objednávateľ povinný uhradiť Zhotoviteľovi na základe vystavenej faktúry zmluvnú pokutu podľa ustanovení Zmluvy. Objednávateľ nemôže odstúpiť od Zmluvy ak sa poskytovanie plnenia podľa Zmluvy začalo s výslovným súhlasom Objednávateľa a Objednávateľ vyhlásil, že bol riadne poučený o tom, že vyjadrením súhlasu stráca právo na odstúpenie od zmluvy po úplnom poskytnutí plnenia, a ak došlo k úplnému poskytnutiu plnenia.
Green Care s.r.o.
Žitná 52, 831 06 Bratislava
IČO: 46423222
IČDPH: SK2023383263
Infolinka:
0948 708 788
email: info@greenvolt.sk